Att driva en kennel är precis som att driva vilket annat företag som helst eftersom det handlar om att man måste finna kunder och få verksamheten att gå runt för att man ska kunna fortsätta. Man måste jobba med olika saker i olika kanaler för att se till att man hela tiden är i framkant på marknaden i jämförelse med sina konkurrenter. I det här inlägget kommer du få några tips på sådant som du kan tänka på när du precis har startat en kennel och ska försöka skaffa dig dina första kunder.

Marknadsföring

Oberoende vilken typ av verksamhet man driver så är marknadsföring en viktig faktor. Det är nämligen det som är din kommunikation med kunderna. Det kan handla om att man delar ut flygblad eller att man kanske ringer runt till alla hundägare och frågar om de är intresserade av att gå med i en kennel. Det gäller att man är kreativ när det kommer till den här biten.

Digital marknadsföring

Eftersom mer och mer människor söker på nätet idag när de behöver något så är det viktigt att man har en strategi för den digitala marknadsföringen. På så vis kan man se till att alla som till exempel söker på “kennel” i ditt område kommer att få upp din hemsida först. Man kan bygga en hemsida enkelt med olika verktyg som finns idag, men det kanske är bättre och ser proffsigare ut om man överlåter det här till en expert.

Sociala medier

För många människor kan det vara kul att även följa vad som händer på din kennel och det kan man låta dem göra genom att skapa konton på sociala medier. Det finns bland annat twitter, Facebook, Instagram och så vidare. Om man inte är så bra på dessa kan man även be en expert ta hand om dessa.